Het Cassandra Complex – Holly Smale

het cassandra complex

Zou jij ook weleens een paar minuten terug gaan in de tijd zodat je dat ene zinnetje niet hebt gezegd? Dit boek zet je aan het denken hierover. Ga mee met het avontuur van Cassandra, een leerzaam avontuur.

Flaptekst

Cassandra heeft vandaag niet bepaald haar dag. Vanmorgen werd ze gedumpt door haar vriend en tegen lunchtijd werd ze ontslagen omdat ze geen ‘mensenmens’ is. Maar wanneer ze ’s avonds thuiskomt en haar ex opduikt alsof er niets is gebeurd, is Cassie te opgelucht om vragen te stellen. Ze is gewoon blij dat haar langste romantische relatie ooit (vier maanden) weer op het goede spoor zit… Toch?

Maar morgen wordt Cassie weer gedumpt – en ontslagen.
Wanneer ze beseft dat ze gezegend is, of misschien vervloekt, met de mogelijkheid om terug in de tijd te reizen, krijgt ze de kans om dingen anders te doen. Maar zal ze erachter komen waarom zoveel dingen in haar leven steeds verkeerd blijven gaan?

Mijn mening

“‘Het is je algemene houding hier op kantoor waar ik moeite mee heb. Je doet bot. Dwars. Op het arrogante af. Je bent geen teamspeler, en weet je wat we hier op kantoor nodig hebben?’ ‘Een beter koffiezetapparaat.’ ‘Dat soort onzinopmerkingen is precies wat ik bedoel.’” p. 14

Cassandra wordt ontslagen omdat ze niet past op de plek waar ze zit, ze is geen mensenmens zegt haar baas. Tot overmaat van ramp dumpt haar vriendje haar op dezelfde dag. Cassandra die behoefte heeft aan structuur, kan hier helemaal niet goed tegen. Maar dan komt Will haar ’s avonds gewoon ophalen om samen wat te gaan eten. Is hij vanochtend vergeten?

Wanneer Cassandra doorheeft dat ze in een tijdloop zit en deze kan beïnvloeden, wordt haar leven compleet anders. Ze probeert de relatie met Will anders aan te pakken, zodat hij haar niet weer dumpt en ze doet anders op haar werk zodat ze niet weer ontslagen wordt. Toch loopt het niet volgens plan. Maar is dit eigenlijk beter of…?

Het Cassandra Complex is een verhaal over keuzes maken, over herbeleven, over hoe kleine handelingen invloed kunnen hebben op grote gebeurtenissen. Het is een roman over jezelf leren kennen en het leven kunnen waarderen.

“En ik mis ze in elke vezel van mijn lijf, maar ik ben niet verdrietig, ik voel me niet verloren, terwijl ik dat wel had verwacht. Ik voel glanzend donkergroen, als de onderkant van een blad. Ik voel de kleur van weer thuis zijn.” p. 204

Met veel plezier heb ik dit boek over Cassandra gelezen, op een gegeven moment wilde ik niet verder, want dan zou het snel voorbij zijn. Cassandra heeft een bijzondere kijk op het leven en daar zouden we allemaal van kunnen leren.

Ik kreeg dit boek mee als lees-exemplaar van de winkel Het Leesteken, neem er ook eens een kijkje. In de winkel of op de website. Ze hebben veel activiteiten en een groot aanbod in de winkel. Wil je het boek aanschaffen? Bestellen kan via deze link, je kunt het ophalen in de winkel of laten bezorgen.

Plaats een reactie